Od kiedy Świat ogarnęła pandemia wirusa Sars-Cov-2 wiele dziedzin życia musiało dopasować się do zaistniałem sytuacji i nauczyć się funkcjonować w nowej rzeczywistości. Chociaż na początku podróże były wręcz niemożliwe, bardzo szybko pasja i chęć do wypoczynku okazała się silna do tego stopnia, że wielu turystów zaplanowała wyjazdy urlopowe. Nie da się ukryć, że wielu z nich szukało godzinami rzetelnej informacji, bezpiecznej oferty i pewnych wskazówek dotyczących sytuacji epidemiologicznej w danym kraju oraz przepisów wjazdowych. Wiele z tych informacji uzyskać można było w biurach podróży – w miejscu gdzie specjaliści przygotowywali kompleksową informację, byli na bieżąco i na bieżąco reagowali przy zmianie procedur. Zapytaliśmy Biuro Podróży Ideal Travel z Poznania jakie był najczęściej padające pytania i co było dla Klientów największą wartością korzystania z fachowego doradztwa.
- Po pierwsze – dopasowanie oferty
Jak zwykle najważniejsza wartość jaką otrzymujemy w biurze podróży to wiedza sprzedawców. Wiedza budowana podczas wielu podróży i wizyt w hotelach, umiejętnie wykorzystana, przyczynia się do idealnego dopasowania miejsca wypoczynku do preferencji z jakimi przychodzi Klient. W czasie zagrożenia epidemicznego, niezwykle ważne było podążanie za tymi preferencjami i konfrontowanie ich z aktualną sytuacją. Klienci dziwili się często, że pewne regulacje objęły zamknięte strefy rekreacji w hotelach (np siłownie), dziecięce mini-cluby, plaże i strefy przybasenowe. Część obiektów później było otwieranych, część wcześniej zamykano, niektóre nie zostały otwarte na sezon. Śledzenie aktualnych informacji w zakresie funkcjonowanie bazy noclegowej to bardzo czasochłonne zajęcie. Pozwala jednak znacznie skrócić czas wyboru oferty przez Klienta i zbliżyć się do jego późniejszej satysfakcji. Konsultanci Ideal Travel polecają zawsze sprawdzone i odpowiednie miejsca. Nie mówimy, że „wszystko jest super” – troska o Klienta aby był zadowolony z wakacji i obsługi jest największym priorytetem realnego wakacyjnego doradcy, który nie pracuje na infolinii typowo „sprzedażowej”. - Po drugie – przygotowanie niezbędnych dokumentów
Do niedawna podróżowanie wiązało się głównie z przygotowaniem dokumentu tożsamości i ewentualnym wykupieniem wizy. Obecnie poza dotychczas potrzebnymi dokumentami, spotykamy się z deklaracjami zdrowia w samolotach, deklaracjami zdrowia i lokalizatorami w odwiedzanych miejscach, wynikami testów na Covid-19, skierowaniami na takie testy po przylocie. Niektóre procedury zostały już wprowadzone, niektóre są zmieniane, niektóre znoszone, Personel Ideal Travel robi to na bieżąco aby szybko przekazywać rzetelne informacje przed podróżą. - Po trzecie – obsługa posprzedażowa
Pilnowanie procedury, dotrzymanie terminów, wysyłka dokumentów, odprawa przed podróżą, potwierdzenie godziny wylotów/zbiórki – to wszystko to szeroko rozumiana obsługa posprzedażowa. Zaopatrując się osobno w usługi turystyczne na portalach internetowych nie dostajemy nic poza nimi. W czasie dynamicznych zmian wywołanych pandemią, pilnowanie aktualności procedur, godzin wylotów, formalności wjazdowych – a w wielu przypadkach pomoc czy nawet uzupełnianie formularzy w imieniu Klienta jest bezcenne. Biura często biorą na swoje barki odpowiedzialność przygotowania podróżnego. Lista pytań około-covidowych jest w rzeczywistości bardzo długa i chociaż zdarzają się pytania z gatunku bardzo absurdalnych to biura odpowiadają na każde z tak samo dużą cierpliwością. - Po czwarte – indywidualne prośby dotyczące rezerwacji
Podróżni bardzo często mają specyficzne prośby dotyczące zwłaszcza lokalizacji pokoju w hotelu czy wyposażenia aneksu kuchennego. Konieczność zachowania dystansu społecznego sprawia, że jeszcze częściej prośby takie padają. Część Klientów bowiem preferuje zakwaterowania w położonych dalej od siebie bungalowach czy przygotowywanie posiłków we własnym zakresie w aneksach kuchennych swoich apartamentów. Bezpośrednia obsługa biura podróży pomaga takie preferencje spełnić. W biurze podróży Ideal Travel sprzedawcy często kontaktują się bezpośrednio z hotelem aby urzeczywistnić możliwie najbardziej spełnienie prośby Klienta. - Po piąte – dyspozycyjność podczas podróży
Bardzo dużo spokoju dostarcza podróżnym świadomość, że zawsze jest ktoś kto czuwa nad wykonaniem świadczeń i może zareagować w każdym momencie wymagającym interwencji czy pomocy. Numer alarmowy do biura, który posiadają Klienci jest często wykorzystywany przy napotkaniu trudności podczas podróży: opóźnienie samolotu, opóźnienie transferu, pomoc w tłumaczeniu w trakcie niespodziewanych sytuacji. W czasie dynamicznie zmieniającej się sytuacji na Świecie związanej z pandemią Sars-cov-19 telefoniczny dyżur pracowników biura jest bardzo ważny i doceniany przez Klientów. - Po szóste – reagowanie w przypadku niespełnienia warunków umowy
W przypadku zaistnienia jakiejkolwiek sytuacji podczas wypoczynku – zarówno związanej z niespełnieniem warunków umowy jak i z zachorowaniem i/lub hospitalizacją, biuro podróży pośredniczy, pomaga w poinformowaniu odpowiednich podmiotów i spełnieniu wymaganej procedury. Wielu sprzedawców biur podróży miało nieprzyjemne sytuacje kiedy po pomoc dzwonią osoby, które wczasy wykupiły bez pośrednictwa owego biura. Rzadko kiedy pomoc w takich sytuacjach jest odmawiana, ale warto mieć na uwadze, aby oczekiwać pomocy od tych, którzy w rzeczywistości daną ofertę sprzedali i pod którą się podpisali. - Po siódme – zbieramy feedback po powrocie
Zakupom wczasów w cieniu epidemii towarzyszy szereg pytań jak w danym miejscu wyglądają usługi hotelarskie, jakie są obostrzenia na lotniskach i w przemieszczaniu się po przestrzeni publicznej. Nasi rozmówcy przyznają, że zbierają komplet informacji po każdej podróży tak aby być jak najbardziej poinformowanym o tym co dzieje się w turystycznych destynacjach. Wiedzą tą oczywiście dzielą się z Klientami.
Reasumując – powyżej pojawiło się kilka powodów, które wyraźnie pokazują przewagę ofert biur podróży na tle bezobsługowych, internetowych portali.