Przejdź do treści

Podróże w czasie pandemii? Tak, ale z biurem podróży.

  • przez
Podróze z biurem podrozy.
Od kiedy Świat ogarnęła pandemia wirusa Sars-Cov-2 wiele dziedzin życia musiało dopasować się do zaistniałem sytuacji i nauczyć się funkcjonować w nowej rzeczywistości. Chociaż na początku podróże były wręcz niemożliwe, bardzo szybko pasja i chęć do wypoczynku okazała się silna do tego stopnia, że wielu turystów zaplanowała wyjazdy urlopowe. Nie da się ukryć, że wielu z nich szukało godzinami rzetelnej informacji, bezpiecznej oferty i pewnych wskazówek dotyczących sytuacji epidemiologicznej w danym kraju oraz przepisów wjazdowych. Wiele z tych informacji uzyskać można było w biurach podróży – w miejscu gdzie specjaliści przygotowywali kompleksową informację, byli na bieżąco i na bieżąco reagowali przy zmianie procedur. Zapytaliśmy Biuro Podróży Ideal Travel z Poznania jakie był najczęściej padające pytania i co było dla Klientów największą wartością korzystania z fachowego doradztwa.
  1. Po pierwsze – dopasowanie oferty
    Jak zwykle najważniejsza wartość jaką otrzymujemy w biurze podróży to wiedza sprzedawców. Wiedza budowana podczas wielu podróży i wizyt w hotelach, umiejętnie wykorzystana, przyczynia się do idealnego dopasowania miejsca wypoczynku do preferencji z jakimi przychodzi Klient. W czasie zagrożenia epidemicznego, niezwykle ważne było podążanie za tymi preferencjami i konfrontowanie ich z aktualną sytuacją. Klienci dziwili się często, że pewne regulacje objęły zamknięte strefy rekreacji w hotelach (np siłownie), dziecięce mini-cluby, plaże i strefy przybasenowe. Część obiektów później było otwieranych, część wcześniej zamykano, niektóre nie zostały otwarte na sezon. Śledzenie aktualnych informacji w zakresie funkcjonowanie bazy noclegowej to bardzo czasochłonne zajęcie. Pozwala jednak znacznie skrócić czas wyboru oferty przez Klienta i zbliżyć się do jego późniejszej satysfakcji. Konsultanci Ideal Travel polecają zawsze sprawdzone i odpowiednie miejsca. Nie mówimy, że „wszystko jest super” – troska o Klienta aby był zadowolony z wakacji i obsługi jest największym priorytetem realnego wakacyjnego doradcy, który nie pracuje na infolinii typowo „sprzedażowej”.
  2. Po drugie – przygotowanie niezbędnych dokumentów
    Do niedawna podróżowanie wiązało się głównie z przygotowaniem dokumentu tożsamości i ewentualnym wykupieniem wizy. Obecnie poza dotychczas potrzebnymi dokumentami, spotykamy się z deklaracjami zdrowia w samolotach, deklaracjami zdrowia i lokalizatorami w odwiedzanych miejscach, wynikami testów na Covid-19, skierowaniami na takie testy po przylocie. Niektóre procedury zostały już wprowadzone, niektóre są zmieniane, niektóre znoszone, Personel Ideal Travel robi to na bieżąco aby szybko przekazywać rzetelne informacje przed podróżą.
  3. Po trzecie – obsługa posprzedażowa
    Pilnowanie procedury, dotrzymanie terminów, wysyłka dokumentów, odprawa przed podróżą, potwierdzenie godziny wylotów/zbiórki – to wszystko to szeroko rozumiana obsługa posprzedażowa. Zaopatrując się osobno w usługi turystyczne na portalach internetowych nie dostajemy nic poza nimi. W czasie dynamicznych zmian wywołanych pandemią, pilnowanie aktualności procedur, godzin wylotów, formalności wjazdowych – a w wielu przypadkach pomoc czy nawet uzupełnianie formularzy w imieniu Klienta jest bezcenne. Biura często biorą na swoje barki odpowiedzialność przygotowania podróżnego. Lista pytań około-covidowych jest w rzeczywistości bardzo długa i chociaż zdarzają się pytania z gatunku bardzo absurdalnych to biura odpowiadają na każde z tak samo dużą cierpliwością.
  4. Po czwarte – indywidualne prośby dotyczące rezerwacji
    Podróżni bardzo często mają specyficzne prośby dotyczące zwłaszcza lokalizacji pokoju w hotelu czy wyposażenia aneksu kuchennego. Konieczność zachowania dystansu społecznego sprawia, że jeszcze częściej prośby takie padają. Część Klientów bowiem preferuje zakwaterowania w położonych dalej od siebie bungalowach czy przygotowywanie posiłków we własnym zakresie w aneksach kuchennych swoich apartamentów. Bezpośrednia obsługa biura podróży pomaga takie preferencje spełnić. W biurze podróży Ideal Travel sprzedawcy często kontaktują się bezpośrednio z hotelem aby urzeczywistnić możliwie najbardziej spełnienie prośby Klienta.
  5. Po piąte – dyspozycyjność podczas podróży
    Bardzo dużo spokoju dostarcza podróżnym świadomość, że zawsze jest ktoś kto czuwa nad wykonaniem świadczeń i może zareagować w każdym momencie wymagającym interwencji czy pomocy. Numer alarmowy do biura, który posiadają Klienci jest często wykorzystywany przy napotkaniu trudności podczas podróży: opóźnienie samolotu, opóźnienie transferu, pomoc w tłumaczeniu w trakcie niespodziewanych sytuacji. W czasie dynamicznie zmieniającej się sytuacji na Świecie związanej z pandemią Sars-cov-19 telefoniczny dyżur pracowników biura jest bardzo ważny i doceniany przez Klientów.
  6. Po szóste – reagowanie w przypadku niespełnienia warunków umowy
    W przypadku zaistnienia jakiejkolwiek sytuacji podczas wypoczynku – zarówno związanej z niespełnieniem warunków umowy jak i z zachorowaniem i/lub hospitalizacją, biuro podróży pośredniczy, pomaga w poinformowaniu odpowiednich podmiotów i spełnieniu wymaganej procedury. Wielu sprzedawców biur podróży miało nieprzyjemne sytuacje kiedy po pomoc dzwonią osoby, które wczasy wykupiły bez pośrednictwa owego biura. Rzadko kiedy pomoc w takich sytuacjach jest odmawiana, ale warto mieć na uwadze, aby oczekiwać pomocy od tych, którzy w rzeczywistości daną ofertę sprzedali i pod którą się podpisali.
  7. Po siódme – zbieramy feedback po powrocie
    Zakupom wczasów w cieniu epidemii towarzyszy szereg pytań jak w danym miejscu wyglądają usługi hotelarskie, jakie są obostrzenia na lotniskach i w przemieszczaniu się po przestrzeni publicznej. Nasi rozmówcy przyznają, że zbierają komplet informacji po każdej podróży tak aby być jak najbardziej poinformowanym o tym co dzieje się w turystycznych destynacjach. Wiedzą tą oczywiście dzielą się z Klientami.

Reasumując – powyżej pojawiło się kilka powodów, które wyraźnie pokazują przewagę ofert biur podróży na tle bezobsługowych, internetowych portali.

Pamiętajcie, że zakup w biurze u realnego doradcy to szereg dodatkowych wartości, za które nie płaci się dodatkowo.
Zapraszamy do Ideal Travel s.c. do Poznania. Sprawdzone biuro podróży !

SprawdzamyPodróże SłońcePlaża.pl